نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ يکشنبه ۵ بهمن | Sunday 24 Jan 2021 | اِلأَحَّد ١٠ جمادي الثانيه ١٤٤٢
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 278 | ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر
کد خبر: ۲۳۴۹۷

قیمت بلیت مترو افزایش پیدا نمی‌کند

سجاد خداکرمی|

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد معاون حمل و نقل شهردار این بود که سهم مردم دربلیت مترو توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمتبلیت مترو نبوده و نیست. به گزارش «حمل‌ونقل» به نقل از مهر،  محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز با شهردار تهران، معاونین وی و اعضای شورای شهر جلسه هم اندیشی داشتیم و طرح های اولویت دار را شرح دادند و قرار شد این جلسات درباره طرح ها و پروژه ها ادامه یابد و نظرات با هم برای مراحل پایانی سال آخر شورا ادامه یابد. جلسه صحن علنی هم برقرار شد و ۱۳ نفر از اعضا حضور داشتند و ۵ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند. ۴ دستور انجام شد و یک دستور دو فوریتی برای نام گذاری یک خیابان به نام شهید فخری زاده داده شد که با رای همه اعضا این دو فوریت و نام گذاری آن انجام شد.

 

او در پاسخ به سوالی درباره خارج شدن یک لایحه از دستورکار شورا عنوان کرد: آقای نظری مبدع این لایحه بودند و درخواست حضور داشتند که خودشان هم در جلسه بررسی لایحه حضور داشته باشند چراکه ایشان مشکوک به کرونا هستند به همین دلیل درخواست تعویق آن را داشتند. رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که ۲۰۰ میلیارد از ۱۵۰۰ میلیارد اوراق مشاکت مالی نقد شد اما شهرداری معتقد است که بانک عامل همچنان سخت گیری می کند و برای ۵۰ درصد سهم دولت هم شهرداری را مجبور به تضمین کرده اند، توضیح داد: این امر صحت ندارد. در اوراق مشارکت شهرداری ها ۵۰ درصد از اوراق مشارکت توسط دولت تضمین بازپرداخت می شود و ۵۰ درصد توسط شهرداری و به نظر می رسد که بانک مرکزی و سیستم بانکی یک بند اضافی برای شهرداری ها اضافه کردند که ضمن تضمین دولت و انجام بازپرداخت آنکه تاکنون نیز انجام شده، شهرداری ها نیز باید تضمین کنند. هاشمی با بیان اینکه این امر یک بروکراسی بیش از اندازه است که باید تسهیل شود، تصریح کرد: مگر اعتبار دولت تا این حد کم شده که از شهرداری ها هم تضمین میخواهند. بنده این موضوع را به آقای شریعتمداری و آقای همتی هم اعلام کردم چراکه این موضوع صحیح نیست و زیر سوال بردن دولت جمهوری اسلامی است.

 

وقتی ماده ۶۲ می آید بانک ها نباید هیچ تضمینی از شهرداری دریافت کنند و این کار ظلم و خطا است و شهرداری باید از این مضوع در کمیسیون اصل ۹۰ شکایت کند تا این بخش نامه باطل شود.  او درباره افزایش قیمت مترو و اتوبوس گفت: معاونت حمل و نقل شهرداری با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش تعداد مسافران این موضوع را بیان کردند و با این شرایط خود به خود قیمتبلیت ها مترو افزایش یافته و آقای مناف هاشمی این موضوع را به درستی بیان کردند.

 

ما در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و باید یارانه دولت در بودجه برای سیستم حمل و نقل عمومی دیده شود.   هاشمی ادامه داد: در حال حاضر قیمت مترو ۱۵ هزار تومان است که براساس تصویب پیشین یک سوم از این هزینه را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم را شهرداری می داد. بر این اساس باید ۵ هزار تومان را دولت و ۵ تومان را شهرداری بدهد اما باید برای ۵ هزار تومان مردم تمصمیم گیری شود. پیشنهاد ایشان این بود که سهم مردم هم توسط دولت و شهرداری پرداخت شود و این امر به معنای افزایش قیمتبلیت مترو نبود.

 


لزوم مشارکت دولت در تامین ناوگان حمل و نقل شهری
همچنین رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: از مقام ریاست جمهوری انتظار داریم به شکرانه سرنگونی ترامپ رییس جمهور شرور آمریکا دستور فرمایند دولت محترم در تامین منابع خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و تامین ساخت ۱۱۰ دستگاه واگن ملی در سال ۱۳۹۹ مشارکت نماید تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ رفع شود.  به گزارش «حمل‌ونقل» به نقل از ایسنا، سید محمود میر لوحی در دویست و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری خطاب به رییس جمهوری گفت: حمل و نقل عمومی در قوانین متعدد به ویژه در هدفمندی یارانه ها و صرفه جویی سوخت و حمل و نقل ریلی مورد توجه و تاکید قانون بوده و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز مصوبات قابل توجهی در شورای اقتصاد و لوایح دولت صورت گرفته است.

 

او ادامه داد: با وجود انبوه تصمیمات و مصوبات طی ۱۰ سال گذشته اتوبوسی به تهران داده نشده و سالهاست که تامین واگن مترو با موانع روبروست و مناقصات خرید واگن از خارج به واسطه تحریم ها به نتیجه نمی رسد. میر لوحی افزود: لذا شهرداری تهران جهت رفع تنگناهای موجود،  خرید اتوبوس ساخت داخل و ساخت قطار ملی را در دستور کار قرار داده و ۲۵۰ اتوبوس خریداری کرده که یکصد دستگاه تحویل گردیده و تا پایان سال تحویل ۵۰۰ دستگاه برنامه ریزی شده است. میر لوحی خطاب به ریاست جمهوری گفت: از حضرتعالی انتظار داریم به شکرانه سرنگونی ترامپ رییس جمهور شرور آمریکا دستور فرمایید دولت محترم در تامین منابع خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و تامین ساخت ۱۱۰ دستگاه واگن ملی در سال ۱۳۹۹ مشارکت نماید تا با تزریق یک هزار دستگاه اتوبوس و ۱۱۰ واگن ملی بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی تهران در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ رفع گردد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی