نخستین هفته‌نامه تخصصی حمل و نقل

HAMLONAGHL WEEKLY

TWEEKLY.IR

امروز: ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد | Thursday 13 Aug 2020 | اِلخَميس ٢٣ ذو الحجه ١٤٤١
پربیننده‌ترین:
تبلیغات
پروازنما تین نیوز
کیوسک
شماره: 174 | ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد
کد خبر: ۱۸۵۵۱
گزارش

افزایش قیمت بنزین برای کاهش سوانح

مهراد نقی‌زاده معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی، با اشاره به تهیه نقشه راه برای کاهش تعداد  تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای  گفته است: «پیش‌بینی توقف روند نزولی تعداد کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌ای وجود داشت اما سال گذشته و امسال شاهد افزایش تعداد تلفات بوده‌ایم به‌طوری‌که سال گذشته ۱.۵ درصد و امسال تاکنون ۵ درصد نسبت به مدت مشابه دوره‌های قبل به میزان تعداد کشته‌ها اضافه‌شده است.» او گفته است در این شرایط برای کاهش تعداد تلفات سوانح جاده‌ای از ۱۶ هزار کشته به ۹ هزار کشته در ۱۰ سال،‌ برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم که تحقق آن به اعتبارات ۲۸۰ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد.

 

 

معاون حمل‌ونقل وزارت راه‌و‌شهرسازی از انجام مطالعاتی مبنی بر اینکه خودروهای تولید داخل چه سهمی در بروز سوانح جاده‌ای دارند، گفته است: «تا یک ماه آینده نتایج مطالعات اعلام می‌شود.» تقی‌زاده در خصوص اینکه چه ابزاری در اختیاردارید تا خودروسازان را ملزم به ارتقای کیفیت محصولات خود کنند، گفته است: «مدیر امور خودرویی وزارت صنعت در کمیسیون ایمنی راه‌ها حضور دارد و از سازمان‌های دیگر هم نمایندگانی حضور دارند و در صورت تصویب موضوعی در این کمیسیون،‌ تمام دستگاه‌ها ملزم به رعایت آن هستند.» او افزود: «چنانکه اخیرا در این کمیسیون افزایش تعداد استانداردهای تولید خودرو را افزایش دادیم و به تصویب رساندیم که استانداردهای خودرو باید به ۸۵ مورد برسد که در‌حال‌حاضر هم رعایت این استانداردها در حال انجام است.»

 

 

معاون وزیر راه‌و‌شهرسازی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا محل تأمین ۲۸۰ هزار میلیارد تومان برای کاهش تعداد تلفات جاده‌ای تعیین ‌شده است،‌ گفت: «دولت باید محل تأمین این بودجه را پیش‌بینی کند. البته پیشنهاد ما برای تأمین منابع موردنظر از محل افزایش قیمت بنزین است. اگر دولت نتوانست ۲۸۰ هزار میلیارد تومان را تأمین کند از ما انتظار کاهش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای را نداشته باشد.» او ادامه داد: البته پیشنهاد ما برای تأمین منابع موردنظر از محل افزایش قیمت بنزین است.

 

 

این گفته‌های معاون وزیر راه درحالی است که هوشمند سازی جاده‌ها و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز از طرف وزارت راه و شهرسازی متوقف‌شده و دلیل آن عدم وجود بودجه عنوان‌شده است. در سال گذشته افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی باعث شد تا مردم برای مسافرت به خودروهای شخصی روی بیاورند و این مسئله باعث افزایش تلفات رانندگی شد. با توجه به مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی، کیفیت پایین و عدم تطابق تورم با درآمدها افزایش قیمت بنزین فشار مضاعفی بر قشر متوسط و ضعیف جامعه خواهد آورد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیر سیستم منتشر خواهند شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهند شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشد منتشر نخواهند شد
عنوان صفحه‌ها
نظرسنجی